Glöm inte att andas

9789189336735_200x_glom-inte-att-andas-om-emma-petterssons-kamp-tillbaka-till-livetJag minns att jag ägnade väldigt liten tid åt just detta fall då jag själv inte var helt på topp. Dock läste jag ju lite om det (men inte så mycket som jag brukar göra gällande vissa saker). När jag var på biblioteket och kollade efter intressanta böcker att läsa så fick jag syn på denna bok. Det var solklart, den ville jag låna.

Skulle jag inte åkt iväg på kvällen så skulle denna bok blivit utläst samma dag mer eller mindre. Jag började läsa den på fredagen och slutförde den på lördagen. Väldigt lättläst bok men man fastnade lätt i den. Man ville inte lägga ned den utan man ville verkligen läsa mer.

Det är skönt att veta att Emma har kommit ännu längre i sitt liv sedan boken utgavs och att hon har en vilja av stål.

Leave a comment